Veelgestelde vragen

Ja, belastingen zoals luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. zijn bij de prijs inbegrepen. In sommige gevallen wordt toeristenbelasting tijdens het boeken of op plaats van bestemming in rekening gebracht.
Enkel de wettelijke Vliegtaks word nog in rekening gebracht, deze gaat officieel in per 1-1-2021.
(zie voor meer informatie de website van de rijksoverheid)

Deze kunt u terug vinden bovenin de keuze balk onder het kopje Service & Contact

Waardebonnen uitgegeven door Vakantie Veilingen, Ticketveiling of Social Deal kunnen NIET worden verlengd.

-Waardebonnen van Vakantie Veilingen hebben een geldigheid van 1 jaar.
-Waardebonnen van Ticketveiling hebben een geldigheid van 6 maanden.
-Waardebonnen van Social Deal hebben een geldigheid voor een vooraf bekende periode.

Indien uw waardebon van Vakantie Veilingen een kortere geldigheid heeft kunt u een verzoek indienen om uw waardebon te verlengen.
Dit verzoek kunt u mailen aan: info@fivestarverrassingsreizen.nl, wij zullen uw verzoek binnen 5 werkdagen in behandeling nemen.
Na het verlengen ontvangt u altijd een e-mail ter bevestiging, deze dient als bewijs van de verlenging.
U kunt reizen buiten de geldigheidsduur van uw waardebon.

Waardebonnen kunnen NIET worden verlengd indien deze verlopen zijn of wanneer deze standaard al 1 jaar geldig zijn bij uitgifte.

Five Star Verrassingsreizen B.V. vergoed geen kosten welke u betaald heeft voor aanschaf van de waardebon, wij zijn niet aansprakelijk indien u uw waardebon niet gebruikt / laat verlopen.
U bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor tijdig gebruik van de waardebon.

VOORBEELD:

Uw waardebon verloopt op 1 oktober, u wilt op reis in november.
U kunt t/m 30 september een reservering maken voor de gewenste data in november.

Wanneer u bij Five Star Verrassingsreizen een reis boekt zijn de volgende reisonderdelen inbegrepen (tenzij nadrukkelijk anders vermeld): retourticket vanaf één van de geselecteerde vertrekluchthavens, 10 kilogram handbagage en verblijf in een accommodatie met minimaal 3 sterren en een privébadkamer.

Transfers en plaatselijke belastingen (zoals toeristenbelasting en een resortfee) zijn niet inbegrepen bij uw reis en dienen tijdens het reserveren of ter plaatse voldaan te worden. Tevens raden wij u aan een reisverzekering af te sluiten.

U kunt tijdens het reserveren extra bagage toevoegen, ontbijt bijboeken, vliegvelden uitsluiten of een Time To Momo reisgids van uw stad bestellen.

Ja, tijdens het reserveren kunt u de vliegticket garantie afsluiten, wanneer de airline uw vlucht wijzigd waardoor u niet meer kunt reizen kunt u direct telefonisch contact met ons opnemen, zo hoeft u niet urenlang bij de luchtvaartmaatschappij in de wacht te staan en word u in het Nederlands geholpen.

 

Ja, bij de reservering van een Verrassingsreis / Reis naar de Caribbean betaald u boekingskosten afhankelijk van het type reis variëren de kosten tussen de 20,- en 50,- euro.

 

U maakt een reservering via de link welke u ontvangen heeft bij aankoop van uw waardebon.
In de laatste stap voor u gaat betalen kunt u het waardebonnummer invoeren die u heeft gewonnen / gekocht dit bedrag word van het totaalbedrag afgetrokken.
Komt u uit op 0,- euro? u hoeft niets meer te betalen, wanneer er nog een bedrag overblijft omdat u bijvoorbeeld extra’s bijboekt kunt u dit bedrag betalen via Ideal of creditcard en (indien mogelijk) op factuur.

U kunt tijdens het reserveren 3 vertrekdata doorgeven. In bijna alle gevallen kunnen we tegemoet komen aan uw voorkeursdata. Echter: soms adviseren we u op een andere datum te reizen omdat we u dan bijvoorbeeld meer gunstige vertrektijden kunnen aanbieden of een bestemming die aan uw wensen tegemoet komt. Uw vertrekdata zijn definitief bevestigd als u de boekingsbevestiging ontvangt.

Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.

In uw reisdocumenten kunt u onder andere de volgende informatie terugvinden: Informatie over het inchecken voor uw vluchten. De vertrek- en aankomstluchthaven van uw reis. De vertrek- en aankomsttijden van uw vluchten. De toegestane afmetingen van uw handbagage. Details van de hotelaccommodatie waar u in verblijft. Ook kunt u in uw bevestiging nog een aantal handige tips en trucs lezen om uw reis zo aangenaam mogelijk te kunnen laten verlopen, wij vragen u de bevestiging nauwkeurig door te lezen.

Bij een boeking binnen Europa sturen wij u binnen 21 kalenderdagen na ontvangst van uw betaling uw reisdocumenten per e-mail toe.
Bij een boeking buiten Europa sturen wij u meestal binnen 21 maar uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van uw betaling uw reisdocumenten per e-mail toe. Deze kan in uw ongewenste berichten terecht zijn gekomen. Controleert u dit eerst. Kunt u de bevestiging van uw reservering niet terugvinden? Neem dan altijd meteen contact met ons op. Wij kunnen u dan de bevestiging nogmaals toesturen en/of uw e-mailadres corrigeren als dat nodig is.

Voordat u op reis gaat heeft u de volgende documentatie van ons ontvangen: reisdocumenten (informatie over vluchten, hotelaccommodatie). U ontvangt geen verdere documentatie dan het bovenstaande.

U kunt bij ons op verschillende wijze betalen:

 

– Achteraf betalen (indien beschikbaar)
– IDeal
– Creditcard (Mastercard, Visa, American Express)
– Apple Pay
– Bankcontant
– KBC / CBC Payment
– ING Home’Pay
– VVV Cadeaukaart
– VVV Lekker Weg
– TravelCheq

 

U zal verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zal u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.

Per bestemming varieert het aanbod van hotelaccommodaties enorm. De accommodaties liggen niet verder dan 20 minuten met het openbaar vervoer uit het centrum van de bestemming verwijderd. In welke hotelaccommodatie u verblijft is afhankelijk van de beschikbaarheid op de datum van uw reis en de bestemming van uw reis.

Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.

Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.

Als u op reis bent en een noodgeval of onregelmatigheid heeft moet u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld in de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

 

Ja, echter is dit niet kosteloos. Wanneer u zelf uw reservering annuleert brengen wij de wettelijke annuleringskosten (100% van de totale reissom) in rekening. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken het u ons te melden wanneer u niet meer zal reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden: hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren.

Dit is mogelijk tegen betaling van de toeslag die de luchtvaartmaatschappij hiervoor rekent (vaak meer dan EUR 100 per persoon). Neemt u contact met ons op om te vragen naar de exacte mogelijkheden en tarieven.
U kunt hiervoor zowel telefonisch als per mail contact met ons opnemen.

Het is mogelijk om extra reizigers toe te voegen tijdens het boeken. Nadat u de reservering heeft gemaakt kunt u zelf geen boeking maken naar dezelfde bestemming. U kunt contact met ons opnemen zodat wij extra reizigers aan dezelfde boeking kunnen toevoegen. 
U kunt hiervoor zowel telefonisch als per mail contact met ons opnemen.

Op het moment dat u gereserveerd heeft is het vaak niet meer mogelijk nog wijzigen in uw reservering aan te brengen. Dit komt omdat uw vliegticket en hotelreservering niet kunnen worden gewijzigd. Wilt u toch uw reisdata wijzigen? geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door, voor het wijzigen van de reisdata worden kosten in rekening gebracht, deze bedragen 40,- per persoon. 
U kunt hiervoor zowel telefonisch als per mail contact met ons opnemen.

 

Helaas is dit niet mogelijk, ook mag u bij losse vliegtickets niet zelf uw vertrekluchthaven wijzigen.
Indien u deze zelf veranderd ontvangt u van ons een naheffing, deze bedraagt 50,- per reiziger.

In het geval uw vlucht is geannuleerd of vertraagd (bv. door overmacht zoals stakingen of weersomstandigheden) dan zal de luchtvaartmaatschappij u hierover informeren. Op het moment dat uw vlucht geannuleerd of vertraagd is dan moet u zich begeven naar de informatiebalie van de luchtvaartmaatschappij. Zij zullen u een alternatief aanbieden. Indien u geen gebruik wenst te maken van de door de luchtvaartmaatschappij geboden oplossing of niet meer wenst te reizen kunnen wij u helaas geen vergoeding aanbieden. Soms kunt u via uw reisverzekeraar een vergoeding vragen voor hetgeen zich heeft voorgedaan.

U ontvangt altijd direct na het plaatsen van een reservering (binnen 5 minuten) automatisch een bevestiging van uw reservering / aankoop.
Indien u deze niet heeft ontvangen is er mogelijk iets mis met uw e-mail of is er een verkeerd mailadres bij ons bekend.
U dient in dit geval direct contact met ons op te nemen, wij zijn niet aansprakelijk indien u niet tijdig uw benodigde documenten ontvangt en hierdoor uw reis misloopt.
U kunt hiervoor zowel telefonisch als per mail contact met ons opnemen.

Five Star Verrassingsreizen dient in deze als boekingsplatform, wij kunnen u niet helpen bij een wijziging / annulering in het vluchtschema.
U dient hiervoor contact op te nemen met de airline.

Standaard mag u 10 kilogram handbagage meenemen. De maximum maten van de koffer zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Informatie hierover is terug te vinden in de boekingsbevestiging van je verrassingstickets.

Met een identiteitskaart (voor Europa) of een paspoort. (Buiten de EU) Rijbewijzen zijn niet geldig voor vliegreizen. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).

U kunt alle instructies om in te checken voor uw vlucht terugvinden in uw reisdocumentatie.

Vanwege de enorme variatie aan accommodaties kunnen we helaas geen speciale voorkeuren garanderen. Indien u assistentie wenst bij het instappen in het vliegtuig moet u contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw reisdocumenten heeft ontvangen.

Ja, dat is mogelijk. Hier geldt geen speciaal tarief voor. Let op: wanneer kinderen of baby’s worden bijgeboekt kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen.
Neemt u vooraf contact met ons op indien u een baby mee op reis neemt.
U kunt hiervoor zowel telefonisch als per mail contact met ons opnemen.

Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Mocht u onverhoopt toch een klacht of opmerking hebben dan kunt u deze indienen per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de e-mail zijn ingediend.
Klachten kunnen worden gemaild aan: business@fivestarverrassingsreizen.nl

Gelieve hiervoor rechtstreeks contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.

close

🕶 Ontspan!

Leg je voeten omhoog en laat ons het harde werk voor je doen. Meld je aan om onze beste deals rechtstreeks in je inbox te ontvangen.

We zullen je nooit spam sturen of je e-mailadres delen.
Lees meer in ons privacybeleid.