Veelgestelde vragen

U kunt bij ons op verschillende wijze betalen:

– IDeal
– Creditcard (Visa, MasterCard, American Express, Maestro, VPay)
– Bankcontant
– SOFORT Banking
– KBC / CBC
– Giropay
– TravelCheq
– VVV Cadeaukaart
– VVV Lekker Weg
– Op Rekening (Zakelijke Klanten)

Ja, in deze app kunt u de updates volgen over uw verrassingsreis en uw bestemming / reisdocumenten inzien na 21 dagen. U ontvangt een push notificatie zodra de reisdocumenten voor u klaarstaan.
De app is te downloaden voor Android & IOS.
De app is niet bruikbaar wanneer u enkel losse tickets boekt.

*Download de Five Star Verrassingsreizen App voor Android*

*Download de Five Star Verrassingsreizen App voor IOS*

Ja, belastingen zoals luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. zijn bij de prijs inbegrepen. In sommige gevallen wordt toeristenbelasting tijdens het boeken of op plaats van bestemming in rekening gebracht..
(zie voor meer informatie de website van de rijksoverheid.)

Waardebonnen kunnen niet worden verlengd.
Indien u een waardebon heeft gekocht  bent u zelf verantwoordelijk voor tijdig gebruik, Five Star Verrassingsreizen B.V. vergoed geen kosten welke u betaald heeft voor de aanschaf van de waardebon als gevolg van het laten verlopen van de waardebon.
Wanneer uw waardebon verloopt, vervalt het recht van gebruik van het gewonnen arrangement en de aanspraak op de waarde hiervan.
Wij zijn niet aansprakelijk indien u uw waardebon niet gebruikt / laat verlopen.
Wel is het mogelijk buiten de geldigheid van uw waardebon te reizen.

Five Star Verrassingsreizen fungeert bij als tussenpersoon bij het boeken van losse vliegtickets.
Wilt u een wijziging maken? Neemt u dan contact op met 0900-20 20 838, wijzigingsverzoeken per mail kunnen niet in behandeling worden genomen.
Na het boeken ontvangt u alle informatie vanuit de airline.

Deze kunt u terug vinden bovenin de keuze balk onder het kopje Service & Contact

Wanneer u bij Five Star Verrassingsreizen een reis boekt, zijn de volgende reisonderdelen inbegrepen (tenzij nadrukkelijk anders vermeld): retourticket vanaf één van de geselecteerde vertrekluchthavens, 1 stuk handbagage en verblijf in een accommodatie met minimaal 3 sterren en een privébadkamer.

Transfers en plaatselijke belastingen (zoals toeristenbelasting en een resortfee) zijn niet inbegrepen bij uw reis en dienen tijdens het reserveren of ter plaatse te worden voldaan. 

U kunt tijdens het reserveren de volgende extra opties bijboeken:
– Handbagage
– Ruimbagage
– Ontbijt
– Vliegvelden uitsluiten
– Steden uitsluiten
– Reisverzekering
– Annuleringsverzekering
– Transfer
– Autohuur
– Time To Momo stedengids

*Mogelijkheden & prijzen worden getoond in de reserveringsmodule, mogelijkheden & prijzen kunnen variëren per arrangement & bestemming.

Ja, tijdens het reserveren kunt u de vliegticket garantie afsluiten. Wanneer de airline uw vlucht wijzigt waardoor u niet meer op reis kunt, kunt u direct telefonisch contact met ons opnemen. Zo hoeft u niet urenlang bij de luchtvaartmaatschappij in de wacht te staan en wordt u in het Nederlands geholpen.

 

Ja, bij het maken van een reservering betaald u boekingskosten, de boekingskosten zijn afhankelijk van het door u geboekte arrangement.

Losse vliegtickets met een waardebon: 10,- per boeking
Losse vliegtickets via de zoek & boek module: 35,- per boeking
Losse accommodatie: 35,- per boeking
Pakketreis: 35,- per boeking
Verrassingsreis: 35,- per boeking

Bij een pakketreis / verrassingsreis betaalt u aanvullend 2,50,- per boeking aan het calamiteitenfonds & 5,- p.p. aan het garantiefonds

U maakt een reservering via de link welke vermeld staat op uw waardebon.
In de laatste stap voor u gaat betalen, kunt u het waardebonnummer invoeren die u heeft gewonnen / gekocht. Dit bedrag wordt van het totaalbedrag afgetrokken.
Komt u uit op 0,- euro? u hoeft niets meer te betalen. Wanneer er nog een bedrag overblijft kunt u dit bedrag direct online voldoen.

U kunt tijdens het reserveren 3 vertrekdata opgeven. In bijna alle gevallen kunnen we tegemoet komen aan uw voorkeursdata. Echter: soms adviseren we u op een andere datum te reizen omdat we u dan bijvoorbeeld meer gunstige vertrektijden kunnen aanbieden of een bestemming die aan uw wensen tegemoet komt. Uw vertrekdata zijn definitief bevestigd als u de boekingsbevestiging ontvangt.

Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.

In uw reisdocumenten kunt u onder andere de volgende informatie terugvinden:

– Informatie over het inchecken voor uw vluchten
– de vertrek- en aankomstluchthaven van uw reis
– de vertrek- en aankomsttijden van uw vluchten
– de toegestane afmetingen van uw handbagage
– details van de hotelaccommodatie waar u in verblijft

Ook kunt u in uw bevestiging nog een aantal handige tips en trucs lezen om uw reis zo aangenaam mogelijk te kunnen laten verlopen. wij vragen u de reisdocumenten nauwkeurig door te lezen.

Bij een boeking binnen Europa sturen wij u binnen 21 kalenderdagen na ontvangst van uw betaling uw reisdocumenten per e-mail toe.
Bij een boeking buiten Europa sturen wij u meestal binnen 21 maar uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van uw betaling uw reisdocumenten per e-mail toe. Deze kan in uw ongewenste berichten terecht zijn gekomen. Controleert u dit eerst. Kunt u de bevestiging van uw reservering niet terugvinden? Neem dan altijd meteen contact met ons op. Wij kunnen u dan de bevestiging nogmaals toesturen en/of uw e-mailadres corrigeren als dat nodig is.
Five Star Verrassingsreizen B.V. is niet aansprakelijk in geval reisderving als gevolg van het niet ontvangen van reisdocumenten, neem tijdig VOOR AANVANG VAN DE GEPLANDE 1E REISDATUM contact op indien u niets heeft ontvangen.

Voordat u op reis gaat, heeft u de volgende documentatie van ons ontvangen: reisdocumenten (informatie over vluchten, hotelaccommodatie.) U ontvangt geen verdere documentatie dan het bovenstaande.

U zult verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zult u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.

Per bestemming varieert het aanbod van hotelaccommodaties enorm. De accommodaties liggen niet verder dan 20 minuten met het openbaar vervoer uit het centrum van de bestemming verwijderd. In welke hotelaccommodatie u verblijft, is afhankelijk van de beschikbaarheid op de datum van uw reis en de bestemming van uw reis.

Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.
Bij pakketreizen heeft u de mogelijkheid een transfer bij te boeken.

Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen, hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.

Als u op reis bent en een noodgeval of onregelmatigheid heeft, moet u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld in de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

 

Ja, echter is dit niet kosteloos. Wanneer u zelf uw reservering annuleert, brengen wij de wettelijke annuleringskosten (100% van de totale reissom) in rekening. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken u ons per mail (info@fivestarverrassingsreizen.nl) te melden wanneer u niet meer zult reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden, hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren.

Dit is mogelijk tegen betaling van de toeslag die de luchtvaartmaatschappij hiervoor rekent (vaak meer dan EUR 100 per persoon). Neemt u contact met ons op om te vragen naar de exacte mogelijkheden en tarieven.
U kunt hiervoor enkel telefonisch contact opnemen.

Het is mogelijk om extra reizigers toe te voegen tijdens het boeken. Nadat u de reservering heeft gemaakt, kunt u zelf geen boeking maken naar dezelfde bestemming. U kunt contact met ons opnemen zodat wij extra reizigers aan dezelfde boeking kunnen toevoegen. 
U kunt hiervoor enkel telefonisch contact opnemen..

Op het moment dat u gereserveerd heeft, is het vaak niet meer mogelijk nog wijzigingen in uw reservering aan te brengen. Dit komt omdat uw vliegticket en hotelreservering niet kunnen worden gewijzigd. Wilt u toch uw reisdata wijzigen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Voor het wijzigen van de reisdata worden kosten in rekening gebracht, deze variëren per reis. 
U kunt hiervoor enkel telefonisch contact opnemen.
Wanneer u de reisdocumenten / tickets heeft ontvangen is dit NIET meer mogelijk.

 

Bij Verrassingsreizen & Stedentrips is het helaas niet meer mogelijk om de vertrekluchthaven aan te passen.

In het geval uw vlucht is geannuleerd of vertraagd (bv. door overmacht zoals stakingen of weersomstandigheden) dan zal de luchtvaartmaatschappij u hierover informeren. Op het moment dat uw vlucht geannuleerd of vertraagd is, moet u zich begeven naar de informatiebalie van de luchtvaartmaatschappij. Zij zullen u een alternatief aanbieden. Indien u geen gebruik wenst te maken van de door de luchtvaartmaatschappij geboden oplossing of niet meer wenst te reizen, kunnen wij u helaas geen vergoeding aanbieden. Soms kunt u via uw reisverzekeraar een vergoeding vragen voor hetgeen zich heeft voorgedaan.

U ontvangt altijd direct na het plaatsen van een reservering (binnen 5 minuten) automatisch een bevestiging van uw reservering / aankoop.
Indien u deze niet heeft ontvangen, is er mogelijk iets mis met uw e-mail of is er een verkeerd mailadres bij ons bekend.
U dient in dit geval direct contact met ons op te nemen. Wij zijn niet aansprakelijk indien u niet tijdig uw benodigde documenten ontvangt en hierdoor uw reis misloopt.
U kunt hiervoor enkel telefonisch contact opnemen.

Standaard mag u 1 stuk handbagage meenemen met een maximale afmeting van 40 x 20 x 25 cm, willt u naast deze standaard tas een trolley meenemen van maximaal 55 x 40 x 20cm (in totaal 2 stuks handbagage) selecteert u dan tijdens het boeken de optie extra bagage.

Met een identiteitskaart of een paspoort (dit verschilt per bestemming). Rijbewijzen zijn niet geldig voor vliegreizen. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).
U bent zelf verantwoordelijk om tijdig in het bezit te zijn van een juist reisdocument

U kunt alle instructies om in te checken voor uw vlucht terugvinden in uw reisdocumenten.

Vanwege de enorme variatie aan accommodaties kunnen we helaas geen speciale voorkeuren garanderen. Indien u assistentie wenst bij het instappen in het vliegtuig moet u contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw reisdocumenten heeft ontvangen.

Ja, dat is mogelijk. Hier geldt geen speciaal tarief voor. Let op: wanneer kinderen of baby’s worden bijgeboekt, kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen.
Neemt u vooraf contact met ons op indien u een baby mee op reis neemt.
U kunt hiervoor enkel telefonisch contact opnemen.

Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Mocht u onverhoopt toch een klacht of opmerking hebben, kunt u deze indienen per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de e-mail zijn ingediend.
Klachten kunnen worden gemaild aan: business@fivestarverrassingsreizen.nl

Gelieve hiervoor rechtstreeks contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.

Translate »