Informatie Corona Virus

Coronavirus COVID-19 attack organism. Corona virus

Informatie Corona Virus

Het coronavirus grijpt razendsnel om zich heen. Wat betekent het voor jouw vakantie wanneer de overheid een negatief reisadvies voor dat land afgeeft? Worden die kosten vergoed?

Wij zoeken een veilige bestemming voor u uit, dit betekend een land met een groen of geel reisadvies.
Mocht uw reis geboekt zijn maar het reisadvies veranderd naar oranje of rood dan nemen wij contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.
Dit geldt alleen voor pakketreizen, wanneer u een losse vliegticket koopt dient u zelf te informeren bij de airline naar de mogelijkheden.

Om te informeren naar de status van uw terugbetaling willen wij u vragen contact op te nemen met het informatienummer: 0900 – 20 20 796 onze klantenservice kan u hier per e-mail geen antwoord op geven.
Voor teruggave bij aankoop van een losse vliegtickets dient u zelf contact op te nemen met de airline, hier kunnen wij u niet bij helpen.

Houd er rekening mee dat je bij annulering mogelijk je hele reissom kwijt bent. Als er geen negatief reisadvies is afgekondigd voor je reisbestemming en je besluit te annuleren, dan is dat voor eigen rekening. Als je hotel of luchtvaartmaatschappij geen kosteloze annulering aanbiedt, dan heb je eveneens pech. Als je geluk hebt, dan dekt je annuleringsverzekering een virusuitbraak of negatief reisadvies. Maar die kans lijkt erg klein, want de meeste verzekeraars sluiten dat uit.

U ontvangt automatisch bericht van ons over uw reis, heeft u in de tussentijd vragen neemt u dan contact op met ons informatienummer op 0900 – 20 20 796

Wanneer de airline de vlucht niet kan uitvoeren ontvangt u van de airline een voucher ter waarde van de betaalde reissom voor de losse vliegtickets. (u kunt bij de airline uw voucher laten uitbetalen)

Wanneer er een inreisverbod geldt is dit een overmacht situatie, u hebt geen recht op geld terug.

 

Het is op voorhand niet mogelijk kosteloos uw vliegtickets te wijzigen, dit kan alleen wanneer uw vlucht (deels) word geannuleerd, u kunt hiervoor contact opnemen met de airline.

Als het ministerie van Buitenlandse Zaken code oranje / rood (‘niet reizen’) heeft afgegeven voor een gebied, dan nemen wij contact met u op om de mogelijkheden te bespreken (dit geld alleen voor pakketreizen, niet voor losse vliegtickets) Bij losse vliegtickets bent u zelf verantwoordelijk voor uw reis, ook bij code oranje / rood mag u reizen, dit is uw eigen verantwoordelijkheid. Airlines geven u geen voucher / geld terug indien de vlucht doorgaat.
In bepaalde gevallen kan u uw vlucht gratis omboeken, u betaald enkel het tariefverschil.
Heeft u 3 dagen voor vertrek niets van ons gehoord? neemt u dan alstublieft contact met ons op, dit kan via het informatienummer: 0900 – 20 20 796

Nee dit is niet mogelijk, bij de GGD kunt u enkel testen wanneer u klachten heeft, hier zijn geen kosten aan verbonden. Gaat u op reis en is een Corona Test verplicht bij binnenkomst in het land? Dan dient u hiervoor een afspraak te maken via de volgende link: https://covid19.u-diagnostics.nl/invite/hhl-reis Deze test kunt u ook aanvragen via TUI / KLM een test kost tussen de 99,- en 149,- per persoon inclusief reisdocument (Dit document bent u verplicht mee te nemen tijdens uw vliegreis!)

Die kans is vrij klein. Het gros van de Nederlanders heeft een standaard annuleringsverzekering en die standaardpolis dekt helaas alleen gebeurtenissen die van persoonlijke aard zijn, zoals overlijden of ziekte (van een naaste). Slechts een handjevol reisverzekeraars heeft een uitgebreide verzekering die code oranje of rood vergoedt.

close

🕶 Ontspan!

Leg je voeten omhoog en laat ons het harde werk voor je doen. Meld je aan om onze beste deals rechtstreeks in je inbox te ontvangen.

We zullen je nooit spam sturen of je e-mailadres delen.
Lees meer in ons privacybeleid.